• BOJ: Lokomotif ya da vagonun tekerlek dingillerini taşıyan alt aksamı.
  • KURP: Çoğunlukla demir yollarında dönüş olan kısımlarda eğrisel inşa edilen parçaların çap ile ifade edilen ölçüsü (viraj).
  • DERAY: Demir yolu vasıtalarının raydan çıkması.
  • KARAMBOL: Demir yolu vasıtalarının birbirleri ile çarpışması.
  • DEVER: Yolda kurplarda iç raya nazaran dış raya verilen yükseklik farkı.
  • SÜREKARTMAN: Kurplarda yola verilen fazla açıklık.
  • ALİYMAN: Düz yol.
  • EKARTMAN: İki ray arasındaki açıklık (Normal hat: 1435 mm).
  • HATTI CARİ: Ana yol.
  • İLTİSAK HATTI: Ana yoldan verilen bağlantı yolu.
  • HORTUVAR: Kör yolun sonuna konulan tampon.
  • KATANER: Yol üzerinde bulunan havai elektrik hattı.
  • İTİNERER: Bir trenin işleyişi ile ilgili bilinmesi gereken bilgilerin tamamı.
  • CTC: Sinyal sisteminin merkezden idare sistemi (central traffic control).
  • FÖYDÖMARŞ: Trenin işleyişi sırasındaki tüm bilgilerin yazıldığı belge.
  • CONTA: İki rayın birbirine bağlandığı noktada iki ray arasında bırakılan boşluk.
  • RİSTURN: Geri ödeme.
  • SEJUR ÜCRETİ: Yabancı vagonun yurt içinde kalma ücreti.
  • TRİYAJ: Yük trenlerini hazırlandığı ve dağıtımının yapıldığı istasyon veya garlar.
  • GABARİ: Demir yolu vasıtalarının serbestçe geçebilmesi için demir yolunun iki yanında ve üstünde bırakılan boşluk.
  • NETTON: Bir vagona kapasitesi oranında yüklenmiş olan ton.
  • HAMTON: Bir vagonun darası ya da dara ve net yükün toplamı ( DARA + NETTON ).
  • ROTASYON: Bir vagonun iki dolumu arasında geçen süre.
  • ÜTİLİZASYON: Yük ve yolcu vagonlarından maksimum ölçüde yararlanmak.

Gülmer Lojistik sektörde; uzman kadrosuyla etkin, kaliteli ve müşteri memnuniyeti odaklı hizmet sunan, ulusal 4.PL lojistik süreçlerine hakim bir aktördür.

Mersin

  • Karaduvar Mh. 65194 Sk. Gülmer Lojistik Terminali Gülmer Plaza No: 4 33020 Mersin / TURKEY
  • (+90) 324 238 81 91 pbx
  • (+90) 532 468 42 00 pbx
  • (+90) 541 468 42 00 pbx
  • operasyon@gulmer.com.tr
  • (+90) 324 237 27 42